Впровадження інноваційної медико-педагогічної технології «ПіснеЗнайка»

Ми робимо лише перші кроки з інноваційною медико-педагогічною технологією „ПіснеЗнайкою”, але маємо певні позитивні результати та хочемо ними поділитися. Колектив нашого закладу – творчий , відкритий до впровадження інновацій, з повагою та турботою ставиться до виховання дошкільнят. „ПіснеЗнайка” є універсальною освітньою технологією, яка:

- відповідає провідній діяльності дошкільника –грі;

- задовільняє їхню життєву потребу в русі;

- оптимально адаптована для навчання дітей, які мають різні рівні психічного, фізичного та інтелектуального розвитку.

З використанням інноваційної медико-педагогічної технології „ПіснеЗнайка” навчання стало для дошкільнят цікавою і веселою грою. Прослуховування і спів навчальних пісень, створених на принципах музикотерапії; виконання рухів в такт музики; одночасне навчання, виховання і оздоровлення не викликають перевантаження і стресу, сприяють гармонічному розвитку вищої нервової діяльності дітей.

При цьому гармонізується процес навчання.

Дитина слухає, співає, рухається в такт музики, дивиться фільми або книги, поки є інтерес і бажання. Навчання не навантажує малят, а навпаки знімає стрес, напруження, викликані різними життєвими ситуаціями; сприяє активності вихованців, їх розкутості, врівноваженості і гармонізує відносини в колективі; активізує пізнавальну сферу – увагу, пам'ять, мислення, мовлення.

Навчання з „ПіснеЗнайкою” економить багато часу, яке дитина може використати для відпочинку, оздоровлення, і творчої діяльності.

Вранці прокинутись і включитись в роботу дітям допомагає спів навчальних пісень, виконання рухів в такт музики. У дітей піднімається настрій, покращується самопочуття, з’являється посмішка тоді на занятті покращується працездатність, взаємини між дошкільнятами.

/Files/images/Рисунок2.jpgКоли діти стомлюються то пропонуємо малюкам неголосне прослуховування навчальної пісні “Зорі” лежачи на килимку із заплющеними очима — це подібно оздоровчому сеансу музикотерапії, але тут діти не лише оздоровлюються , а щей здобувають знання .

Методологія навчання грунтується на особливостях мислення дітей старшого дошкільного віку. Оскільки спочатку дає можливість прослухати одну за другою навчальні пісні, осягнути весь навчальний матеріал про навколишній світ, зрозуміти взаємозв’язки, які існують між живою і неживою природою , і лише потім – детальніше познайомитися з окремими темами. Саме такий підхід дає можливість дітям легко зрозуміти і запам’ятати матеріал без особливих зусиль./Files/images/Рисунок4.jpg

„ПіснеЗнайка” створює оптимальні умови для сприймання і запам’ятовування інформації при пасивному прослуховуванні навчальних пісень із серії “Всесвіт”, „Чарівний світ чисел” під час занять із малювання, ліплення, художньої праці, ігрової діяльності, праці в куточку природи. Дошкільнята легко і невимушено запам’ятовують навчальний матеріал, оскільки дитина зайнята діяльністю і не зобов’язана уважно слухати пісню, а її мозок „чує і запам’ятовує” навчальну інформацію в піснях, мелодія сприяє покращенню психоемоційного стану та настрою.

/Files/images/Рисунок8.jpgНаступний етап – активне навчання. Засвоєння знань відбувається комфортно без перевантаження і стресу в дидактично підготовленій грі. Дошкільнята слухають навчальні пісні, підспівують, танцюють і візуально сприймають інформацію до текстів пісень (фільми, енциклопедії). Слово і образ об’єднуються. Мозок дитини чітко сприймає і запам’ятовує знання; розуміє предмет навчання. З часом діти вивчають текст пісень і слідкуючи за відеотекстом вчаться читати, запам’ятовуючи цілі слова.

Дошкільнята слухають навчальні пісні із серії „Чарівний світ чисел”, співають їх і візуально сприймають інформацію на екрані телевізора, засвоюють знання з матетиматики .

/Files/images/Рисунок5.jpgЩоб закріпити знання переглядають ілюстрації в енциклопедії „Всесвіт”. Засвоївши знання з навчальних пісень діти із задоволенням переглядають різні дидактичні матеріали. Спостерігається зацікавленість навчанням.

З „ПіснеЗнайкою” складні поняття даються легко і просто, засвоюються швидко і надовго. Поспівали, потанцювали, подивилися картинки, пограли в ігри – і дізналися стільки всього, чого не знають навіть дорослі.

Навчальні пісні „Піснезнайки” несуть не тільки знання дітям, але й виховують їх : підсвідомо орієнтують особистість на здоровий спосіб життя, формують у неї цілісну, оптимістичну картину світу, гармонізують міжособистісні стосунки.

З „ПіснеЗнайкою”діти оволодівають глибокими знаннями без перевантажень, без напруги та страху. „ПіснеЗнайка” унікальне комфортне навчання, яке створює умови для сприйняття і запам’ятовування інформації. Воно гармонізує роботу півкуль мозку, активує канали сприйняття. Це сприяє інтенсифікації навчання та профілактиці шкільних неврозів.

Адже відповідно до нових Державних стандартів дошкільної та початкової освіти як важливо максимально навчити дитину, підготувати її до школи , без перевантаження мозку, бо якраз в цей період іде його дозрівання. Спів навчальних пісень, виконання рухів в такт музики стимулюють дозрівання центрів мозку.

Навчання з „ПіснеЗнайкою” не навантажує малят, а навпаки знімає стрес, напруження, викликані різними життєвими ситуаціями, полегшує дітям адаптацію до шкільних навантажень. Ця унікальна освітня технологія дозволяє активно використовувати дошкільний вік дітей і уникнути їхньої дезадаптації у першому класі. Це вкрай важливо, адже діти в першому класі відчувають значні перевантаження і стреси, що нерідко призводить до розвитку різних захворювань.

/Files/images/Рисунок10.jpgУ навчальних посібниках „Піснезнайки” використовуються різні прийоми, які дають дуже важливий ефект – гармонізацію особистості й міжособистісних відносин – а значить дитина зможе реалізувати свій природній потенціал, збереже здоров'я та побудує з усіма добрі взаємини.

Навчання з „ПіснеЗнайкою” дуже подобається дітям та батькам. Використовуються комплекти навчальних посібників „ПіснеЗнайки", як в садочку так і вдома.

Важливим та неохідним є ознайомлення педагогів та батьків з проблемами попередження та корекції стресів у дітей, підвищення їхньої стресостійкості.

Допомагає в цьому посібник Н.М.Яновської „Гармонічна нація”.

Гармонізація дітей, їх батьків та педагогів – основа успіху у подальшому шкільному навчанні.

Душа дитини чиста і відкрита,
І все , що вкладено у неї, буде жити.
Якщо посіяти добра зернята,
То буде що в майбутньому збирати.
Кiлькiсть переглядiв: 214

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2020 Наступна
ПВСЧПСН
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930